نوشته شده توسط : قبضینو

دریافت قبض برق از طریق پیامک

برای دریافت پیامک قبض برق تهران و سایر شهرستان‌ها تنها کافی است شناسه قبض خود را به همراه *1 به شماره 10001521 ارسال کنید تا پس از چند ثانیه در سامانه عضو شوید. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو (*2) را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض دارد می‌تواند شناسه همهpishkhan24  را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

روش های مشاهده و پرداخت قبض برق

مشاهده و پرداخت قبض برق با اپلیکیشن‌های پرداخت

با بیشتر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، رغبت کاربران نیز به استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت بیشتر شده است. این برنامه‌ها امکان تجربه‌ای آسان را از پرداخت برای شما به همراه می‌آورند. این نرم‌افزارها با ارائه خدمات متفاوت سعی در رقابت با یکدیگر دارند و بسیاری از آن‌ها امکان پرداخت قبوض را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند. اپلیکیشن پیشخوان 24 نیز امکان پرداخت تمامی قبوض را برای شما فراهم کرده‌است.

مشاهده و دریافت قبض برق از طریق سایت اداره برق

در این روش پرداخت قبض، کافیست وارد سایت اداره برق استان خود شوید و در صفحه مشاهده قبوض با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، قبض خود را مشاهده کنید . برای مثال شهروندان تهرانی برای پرداخت اینترنتی قبوض خود می‌توانند به سایت www.tbtb.ir قبوض خود را مشاهده کنند.

مشاهده و پرداخت قبض برق با دستگاه خودپرداز

شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز متصل به شبکه شتاب به راحتی قبوض خود را مشاهده و پرداخت کنید

پرداخت قبض برق با مراجعه حصوری به دفاتر پیشخوان

در این روش مشترک با همراه داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌تواند به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه دوره‌ای اقدام نماید. دفاتر پیشخوان در ازای انجام این‌کار مبلغی بین 500 تا 1000 تومان را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

پرداخت قبض برق با دستگاه POS

در صورت دسترسی به پایانه‌های POS فروشگاه‌ها با استفاده از کارت بانکی و اطلاعات قبض خود می‌توانید آن را پرداخت کنید. برای این کار پس از کشیدن کارت بانکی در دستگاه، گزینه پرداخت قبوض را انتخاب کرده و سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می‌کنیم. نهایتا با فشردن دکمه تائید، پرداخت قبض انجام خواهد شد.

پرداخت قبض برق با شماره تماس 1521

هموطنان عزیز با شماره‌گیری 1521 می‌توانند قبض برق خود را از طریق از تلفن پرداخت کنند.

پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانک‌ها

کاربران با ورود به وب‌سایت بانکی که در آن حساب بانکی دارند و مراجعه به بخش پرداخت قبوض می‌توانند تمامی قبوض خود از جمله قبض برق را پرداخت کنند.

دریافت قبض برق با شماره کنتور

3- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق سامانه تلفن گویای 1521

شیوه دیگر پرداخت قبض برق استفاده از سامانه 1521 است. پس از تماس با این شماره از شما شناسه قبض درخواست می شود و با وارد کردن عدد 13 رقمی شناسه مبلغ بدهی برق شما اعلام می شود و در صورت تمایل با داشتن رمز دوم امکان پرداخت آن را نیز دارید.
 
 


4- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق اپلیکیشن همراه برق

در این روش نیاز دارید یکبار اپلیکیشن همراه برق را دریافت و روی گوشی خود نصب کنید. البته در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی این برنامه وجود ندارد و نسخه IOS در اینده طراحی خواهد شد. پس از نصب و اجرای برنامه همراه برق به بخش پرداخت قبض بروید و با وارد کردن شناسه قبض و یا اسکن کد روی قبض قدیمی مبلغ بدهی برق خود را مشاهده می کنید و در صورت تمایل امکان پرداخت قبض نیز برای شما قرار داده شده است.
 
این نرم افزار نیز مانند روش پرداخت سایتی به صورت استانی تعریف شده و مشترکان با ورود به سایت شرکت برق استان خود می توانند نسخه اصلی را تهیه و اجرا کنند.
 

 

خریداران مسکن برای پرداخت قبض برق چکار باید بکنند؟

وارد کردن شماره تلفن برای مشاهده و دریافت قبض برق به مصرف کننده مرتبط است نه مالک مسکن و ساختمان. بر این اساس فرد مصرف‌کننده با وارد کردن شماره خود امکان مشاهده دریافت و پرداخت قبض برق را خواهد داشت فارغ از اینکه مالک یا مستاجر آن ساختمان باشد.

 

نحوه پرداخت قبض مشاع در ساختمان ها چگونه است؟

در این روش نیز مانند پرداخت قبض واحد شخصی مدیر ساختمان یا فردی که بناست قبض برق مشاع را پرداخت کند باید شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند و پس از آن علاوه بر قبض برق واحد مسکونی خود قبض برق ساختمان نیز برای ارسال خواهد شد و امکان پرداخت آن را خواهد داشت.

 

آیا یک فرد می تواند قبض چند ساختمان را همزمان پرداخت کند؟

به گفته سخنگوی شرکت برق محدودیتی برای پرداخت قبوض وجود ندارد و یک فرد می تواند برای چندین واحد مسکونی شماره تماس خود را وارد کند و قبوض برق آنها را مشاهده و پرداخت نماید.

 

در صورت عدم امکان مشاهده و دریافت قبض چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی با روشهایی که ذکر شد امکان مشاهده دریافت و پرداخت قبض برق خود را پیدا نکردید می توانید با تماس با شماره ۱۲۱ یا مراجعه به سایت شرکت برق استان مورد نظرتان شماره خود را ثبت کنید و با طرح مسئله مشکل را حل کنید.

اگر به قبض کاغذی قدیمی دسترسی ندارید و کنتور شما توسط اداره برق منطقه شما نصب شده باشد، با داشتن شماره بدنه کنتور برق، با مراجعه و یا تماس تلفنی می توانید شناسه قبض برق خود را مشاهده و دریافت کنید. حتی با استفاده از شماره کنتور بدنه برق همسایه خود نیز می توانید این کار را انتجام دهید. آسان ترین روش پرداخت قبض برق 

درخواست قرائت قبض برق پیش از موعد

چنان چه متستاجر هستید و یا  به هر دلیلی خواهان دریافت کارکرد کنتور خود برای دوره خاصی هستید می توانید با ارائه درخواست به ادراه برق منطقه خود در خواست مشاهده کارکرد و هزینه برای دوره خاصی را نماید. این فرایند نیاز هزینه برای مراجعه حضوری مامور برق به منزل و قرائت پیش از موعد کنتور است.

پرداخت قبض برق تکراری

در صورت پرداخت بیش از یک بار قبض برق، مبلغ پراختی قبض به عنوان بستانکار برای شما در نظر گرفته می شود و در فیش دوره بعدی از مبلغ هزینه کارکرد شما کسر خواهد شد.

دریافت قبض برق از طریق پیامک

برای دریافت پیامک قبض برق تهران و سایر شهرستان‌ها تنها کافی است شناسه قبض خود را به همراه *1 به شماره 10001521 ارسال کنید تا پس از چند ثانیه در سامانه عضو شوید. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو (*2) را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک 





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: